Ahad, 5 September 2010

Sinopsis e-novel Anak Panah Cinta


Nur Afira Nadia..... dia meneruskan pengajian di universiti membawa harapan keluarga untuk melihatnya menggenggam segulung ijazah. Namun dia mempunyai tujuan lain, iaitu untuk mencari cinta sejati atau pasangan hidup. Justeru, sebaik melangkah masuk ke universiti, dia sudah bersiap sedia dengan ‘anak panah cinta’ di tangan. Dia mencari mangsa tusukan anak panah cintanya itu.... tanpa sedar bahawa ia sudah tertusuk kemas di hati sang jejaka. Hati milik siapakah yang telah menjadi landasan untuk anak panah cinta Afira itu mendarat? Mendarat tanpa kebenaran.....!


Alif Irfan..... pertemuan pertamanya dengan Afira telah membuahkan suatu perasaan sayang. Justeru, dia sentiasa cuba mencari jalan untuk mendekati Afira hingga tidak sengaja telah terbuli gadis itu seawal usia perkenalan. Mampukah dia menambat hati Afira selepas pembulian yang dia hadiahkan sebagai tanda perkenalan?


Risya Aina..... dia dihantar oleh abang sepupunya untuk mendekati Afira. Dia diamanahkan untuk menjadi sahabat sejati yang sanggup bersusah senang bersama Afira. Dia yang masih tidak mempunyai sahabat menerima sahaja arahan abang sepupunya itu walaupun terbit persoalan di hati kecilnya. Apakah motif abang sepupunya itu?


Ahmad Rizal..... seorang jejaka berperwatakan misteri. Dia sentiasa cuba menjauhkan Afira daripada Irfan. Namun sebab dia berbuat begitu bukanlah kerana cinta ataupun cemburu. Lantas, untuk apakah dia berbuat seperti itu? Memang misteri....!


Nur Elina Izzati..... merupakan sahabat Afira yang kuat mengambil kesempatan ke atas Afira. Namun Afira tetap rela bersahabat dengannya. Afira tidak mampu menjauhkan diri daripada Elina.... kerana akan terbit perasaan ‘rindu’..... mengapa boleh jadi begitu?


Kemalangan yang meragut nyawa Encik Mazdan dan Puan Marini telah menjadikan Afira hidup sebatang kara. Lantas dia mengambil upah menjaga seorang kanak-kanak untuk mengisi kesunyian di hatinya. Kehadiran diari lama milik keluarganya mengundang sejuta persoalan kepada Afira.... hingga akhirnya ‘anak panah cinta’ Afira berjaya merungkai segala rahsia yang selama ini tersimpul rapi. Apakah kaitan diari lama itu dengan ‘anak panah cinta’ Afira?


Ikuti “ANAK PANAH CINTA” di http://noraz-ikha.blogspot.com dan http://www.penulisan2u.my/tag/noraz-ikha/

Tiada ulasan:

Catat Ulasan