Khamis, 22 Mac 2012

E-Novel: Sinopsis Ops! Jangan Main Cinta


Sinopsis Ops! Jangan Main Cinta

Nur Elliya Natasha..... dia merupakan seorang gadis yang bermulut lancang. Sejak kecil dia menyukai seseorang. Bila usia meningkat dewasa, dia semakin pasti bahawa lelaki itu adalah lelaki pujaan yang dicintainya. Namun dia tekad untuk menyimpan sahaja perasaan itu kerana sepotong ayat yang pernah diucapkannya kepada lelaki itu. Bak kata peribahasa Melayu, terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata buruk padahnya. Itulah dia Nur Elliya Natasha, siapa suruh tidak sayangkan mulut. Alahai.... siapa sangka dalam ceria hati merana.

Faizal Azhar.... pengalaman menjadikan dia seorang lelaki yang serius dan sukar didekati. Namun terdapat ciri-ciri hero dalam dirinya kerana dalam tidak sedar segala tindakannya sering membuat hati wanita cair bak lilin dibakar. Cinta? Jangan main-main. Sekali dia mencintai, tidak akan dia lepas pergi. Sekali dia dikhianati, hati seakan mati. Bahaya!

Nur Elliya Natasha dan Faizal Azhar mempunyai ikatan kekeluargaan kerana mereka sepupu. Keluarga masing-masing mempunyai niat untuk menyatukan mereka namun bukan dengan cara memaksa. Zaman makin moden, tak mainlah kahwin-kahwin paksa macam zaman dahulu kala. Namun Nur Elliya Natasha dan Faizal Azhar punya cara fikiran berbeza. Lantas dapatkah mereka bersama?

Nantikan kisah selanjutnya dalam helaian demi helaian.... bab demi bab... hingga ke muka surat terakhir Ops! Jangan Main Cinta. Sebuah kisah kesinambungan generasi kedua dari novel Ops! Pintu Hatiku.

2 ulasan:

  1. wow generasi kedua dri novel ops! pintu hatiku? cool man! =DDD

    BalasPadam
  2. ilie: ya, generasi kedua ops! pintu hatiku :-)

    BalasPadam